Pressrelease: ECS och S.E.E parallellt – en kraftfull kombination med starkt konferensprogram

ECS, ett av Europas största embeddededevenemang och S.E.E., som är Nordens största elektronikmässa, kommer att arrangeras parallellt den 4-5 november 2020 på Kistamässan i Stockholm.

Samordningen gör att branschen får den starkaste mötesplatsen för hela den nordiska elektronikindustrin på många år.

– Vi är väldigt glada över att kunna gå ut med den här positiva nyheten trots att det är oroliga tider just nu, säger Mats Andersson, ordförande i Embeddedsektionen på Svensk Elektronik och ordförande i Embedded Conference konferenskommitté. – Det här kommer att bli ett toppevenemang för branschen och en plats för alla att mötas upp och göra affärer på.

Svensk Elektronik och BraMässor är i full gång med att planera alla detaljer när nu de båda evenemangen läggs parallellt. Dessutom genomför Smartare Elektroniksystem egna seminarier och Föreningarna Kraftforum samt Intelec en egen konferens parallellt med ECS – S.E.E. Med dessa ledande evenemang tillsammans under ett tak så kommer Kistamässan under två dagar att fyllas av utställare och besökare, seminarier, internationella talare, prisutdelningar, mingel och mycket mer.

– Vi är i full gång med att ta in förslag på presentationer på Embedded Conference och få in bidrag till Embedded Award, fortsätter Mats Andersson. – Väldigt många i branschen tycker det här var en väldigt bra lösning och för Svensk Elektroniks medlemmar så kommer det här att bli det största evenemanget på länge.

För vidare information, se www.see-event.se och www.embeddedconference.se
Eller kontakta: mats@madev.se , +46 70 108 09 03

Glöm inte bort tävlingen – se här www.swedishembeddedaward.se
Senast dag att anmäla sig till den är 11 september.
Mer information om hur du anmäler dig finns att läsa här.

Mats Andersson,
ordförande i konferenskommittén
Svensk Elektronik

Pressrelease Styrkan av ECS + SEE.

Stefan Jakab, ny branschansvarig för Svensk Elektronik

Förutom rollen som generalsekreterare för Energi- och miljötekniska föreningen kommer Stefan närmast från tjänsten som Sverigechef för ett företag inom

Stora Elektronikdagen – elektronikbranschens mötesplats

I år bjuds deltagarna på ett spännande program kring temat ”Elektronik i samtid och framtid”. Teknikexperten och författaren Mats Lewan

Debatt: Sverige behöver satsa på halvledarfabriker

Idag skriver vår ordförande Elisabet Österlund och tillförordnade vd Peter Björkholm på nyhetssajten Voister om Sveriges behov av egna halvledarfabriker.

Svensk Elektronik i tidningen Verkstäderna

Läs hela artikeln här. Facebook Twitter LinkedIn Gmail