Pressmeddelande: Embedded Conference Scandinavia flyttar till Kista!

Efter sju års succé på Stockholmsmässan tar Embedded Conference Scandinavia nu nästa steg och flyttar till Nordens Silicon Valley: Kista utanför Stockholm.

– Det känns bra att ta det här klivet närmare branschen, säger Johan Nordin, ordförande i Branschföreningen Svensk Elektroniks sektion Embedded Technology. Kista känns helt relevant som mötesplats och i och med flytten får evenemanget en spännande utveckling.

Embedded Conference Scandinavia har genom åren vuxit och utvecklats till att bli ett ledande internationellt evenemang. En stor del av utställarna, över hälften av talarna och många besökare kommer från andra länder än Sverige. Embedded Conference Scandinavia är idag en mötesplats där man skapar nya kontakter och träffar företag från hela världen. Liksom tidigare är utställningen och konferensen kostnadsfri för samtliga besökare.

– Konceptet fortsätter i samma anda, fortsätter Johan Nordin, med en konferens i världsklass, massor av nyheter på utställningen och sociala aktiviteter som The Embedded Dinner Party med prisutdelning för Swedish Embedded Award.

Embedded Conference Scandinavia 2013 arrangeras 5 – 6 november på Kistamässan. Evenemanget arrangeras av Branschorganisationen Svensk Elektronik med sektionen Embedded Technology i samarbete med branschtidningen Elektronik i Norden, samt för första gången tillsammans med mässarrangören Nice Events Scandinavia.

För vidare information kontakta: Lars Johan Larsson, lars.johan@embeddedconference.se eller 0708 80 36 48

www.embeddedconference.se
www.svenskelektronik.se