Att sälja på digitala mässor

Teknikföretagens Branschgrupper – där Svensk Elektronik ingår – kommer under våren 2021 hålla en serie med korta webbinarier kring de nya krav och möjligheter som säljaren möter i och med digitalisering och pandemin.

Webbinarierna är exklusivt framtagna för företag som är medlem i en branschförening med kansli vid Teknikföretagens Branschgrupper.

Den 23 mars, kl. 09.00 – 10.30 genomförs det tredje digitala webbinariet: Hur du kan sälja på digitala mässor.

Digitala och virtuella mässor kommer komplettera de traditionella i framtiden även efter pandemin. Därför har vi till detta seminarium bjudit in flera experter för att dela sina tips & erfarenheter för att genomföra en lyckad mässa och attrahera nya kunder med Peter Scott, Director of Fairs Svenska Mässan koncernen/The Swedish Exhibition & Congress Centre, Marena Christensen CEO.

  • Vad är en digital/virtuell mässa/plattform?
  • Varför skall man som utställare vara med?
  • Hur syns man på en virtuell mässa?
  • Vilka förberedelser bör göras?
  • Att tänka på vid genomförande
  • Hur lockar man till sig kunder, håller dem kvar och engagerar dem?
  • Hur lägger man upp efterarbetet?
  • Kostnader
  • Utmaningar och framgångsfaktorer
  • Vad har vi lärt oss?
  • Kostnader vs resultat?
  • Tips & trix

Mer information.